.....

شيعه دربين تمامي قرائت ها وبرداشت هاي متفاوتي كه از دين وجود دارد داراي سه ويژگي اختصاصي و عمده است كه آنرا از سايرين متمايز و برجسته مي كند يكي ايدوئولوگي به نام علي است كه هرگز وبه دليل مصلحت انديشي های بی مورد به شعارهايي كه لباس حقيقت به تن كرده اند ومي خواهند از قبل آن اسلام را زميني و آن چيزي كه خود مي خواهند معرفي كنند تمکین نمي كند وهرگز به شورای انتخاب خلیفه آنجا كه از وی مي خواهند براي كسب عنوان خليفه مسلمين ساير خلفاي قبلي را به رسميت بشناسد پاسخ مثبت نمي دهد و به مردمی که با كوفته كردن بدن حسنین به سمت او براي پذيرش خلافت هجوم مي آورند اعلام مي كند كه اگر خداوند از عالمان عهد نگرفته بود كه بر سيري ظالم و گرسنگي مظلوم صبر نكنند (اصل عدالت اجتماعي) و اگر حجت حاضران نبود(اصل مردم سالاري ديني ) هر آينه افسار خلافت را بر دوشش مي انداخت و چه آن زمان که بعنوان خلیفه بر مردم حکمفرمایی کرد هیچگاه بدنبال تسویه حساب های سیاسی و عقده گشایی های جناحی نبود و در جریان قضاوت بین یک مسلمان ومسیحی تنها به تحقق عدالت اندیشید.دومين ويژگي ، مهدي است كه پايان طلايي تاريخ است و آغاز حكومت وارثانی كه به اندازه يك تاريخ به استضعاف كشيده شده اند و قرن هاي قرن با برچسب هاي بدوي و جهان سومي و عقب مانده از حاكميت خويش بر آنچه که شایسته آن بوده اند طرد گردیده اند.مهدي در حقیقت ، پايان گنگي ونامفهومي تاريخ است. و بالاخره سومين ويژگي، عاشوراست.آنجا كه همه امير المومنين هاي غير واقعي به چالشی ابدي كشيده مي شوند اگر چه قرار باشد كه اين كار بزرگ به خلق بزرگترين تراژدي تاريخ منتهي شود.آنجا كه روشنفكري ديني با همه تعداد اندكش ،سرتاسر پايه هاي استبدادی كه به نام دين و به نام اسلام وبه نام نجات اسلام و انسانيت دست به ترور و خونريزي مي زند را به لرزه در مي آورد و آنگاه همان زينب ستمكش و اسيري كه در مداحي ها وسخنراني های مكرر ما به وفور يافت مي شود بعنوان پرچمدار نهضت شيعه و همچون يك ديپلمات برجسته در متن حكومت يزيد و آنجا که هيچكس جرات اعتراض و فرياد ندارد عظمت كار حسين را به غایت مي رساند و اينگونه عاشورا در تاريخ جاودانه مي شود نه به اين سبب كه هر سال در دهه محرم پرچم هاي عزا برافراشته شوند ونه به اين دليل كه هيئت ها براي كم كردن روي همديگر به مداح مدرن و چند ده ميلوني وبه آشپزخانه رنگين وپر از قيمه روز عاشورا وبه جمعيت كثير مجهز گردند بلكه به اين سبب كه عاشورا الگوي جاودانه اي باشد براي همه انسانهايي كه می خواهند با عزت وهمراه با آزادگی زندگی کنند الگويي براي همه سربداران تاريخ كه طناب دار خود را همواره بدوش مي كشند و در برابر ظلم بدنبال سهم خواهی خود از حکومت نیستند و اين همان خود واقعی شیعه است

/ 7 نظر / 18 بازدید
نسيم

اول: مطلبت خيلی قشنگ بود و مثل هميشه پر از شکايت و دلخوری دوم: يادمه گفتی می خوای توی وبلاگت همه چيز در باره قضيه ياس فلسفی رو بگی خوب پس کو؟ سوم: دست انداز تار عنکبوت بست ها همين چهارتا مخاطبم از دست ميديما؟

صادق مصلحی

سلام خيلي خيلي خيلي خيلي خيلي خيلييييييييييييييييييييييييي خوشحال شدم خودت می دونی برای چی نامردی اگه منو اختصاصی دعوت نکنی

صادق

سلام پیام قبلی من هیچ ارتباطی با متن وبلاگت نداشت و لازمه بعد از درک احساسم اونرو حذف کنی اما در مورد نوشته زیبات هم باید یه نکته بگم و اون اینکه باوجود وارد بودن انتقادات بجا بر نحوه عزاداری ما برای اما حسین علیه السلام شایسته نیست از این عزاداری با این بیان تعبیر کنی قدری خوشبینانه تر قلم بزن به گمانم به جا باشد برای اعتقادات و علایق مردم و رفتارشون یه مقدار احترام قایل باشیم

فاضل

با نظرات نسيم موافقم البته به غير از نظر اوليش ، نظر سوميش خيلي صحيح تره !

darkness

اين همه بي انصافي از براي چه؟؟؟!!! مگر نه همين مداحان گرانمايه اند كه قلاده بر گردن مي نهند و خود را سگ درب مولا مي پندارند مگر خود واقعي شيعه نه اين است؟؟؟!!! فقط كافي ست چشم ها را شست و جور ديگري ديد.

darkness

جناب صادق آیا تایید خرافات و تحریفات احترام گذاشتن به عقاید و علایق مردم می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟